De laatste paar daagjes in NZ en begin Australie - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu De laatste paar daagjes in NZ en begin Australie - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu

De laatste paar daagjes in NZ en begin Australie

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Frans

08 Mei 2014 | Australië, Mission Beach

Eindelijk weer tijd om een reisverslag te schrijven!

Auckland:
Na een paar dagen rondgereden te hebben en van het natuur en rust genoten, zijn we nu weer in een drukke stad aangekomen. Auckland is een grote stad met veel backpackers. Wel even wennen weer! Veel winkels, restaurants, cafeetjes en toeristen. Wat ook heel erg opvalt is dat er in Auckland heel veel Aziaten wonen, het was net of dat we weer in Hongkong zaten.
Wij zijn er wel achter gekomen dat een stad veel leuker is als je geld hebt om uit te geven en we moesten ons echt inhouden. Dus hoe groot de verleiding ook was, hebben wij ons toch aardig in kunnen houden. In plaats van een kopje koffie en een broodje op een terras hebben we in de camper een broodje gemaakt en wat oploskoffie gedronken. Dit is het leven van een backpacker en ik moet zeggen we beginnen er steeds meer aan te wennen.
Op maandag zijn wij naar de Skytower geweest, dit was heel erg indrukwekkend. Wat een uitzicht. Inmiddels hebben jullie de foto’s op facebook kunnen zien. Voor de rest van de dag hebben wij heerlijk rondgelopen in de stad.
De volgende dag zijn we naar een museum geweest en om drie uur hebben we afgesproken met een vriend van Bianca’s ouders. Wij zijn door hun heerlijk verwend met een late lunch en een mooie Pinot Noir. We hebben echt genoten, want we kunnen zelf geen mooie wijnen drinken, omdat het iets te duur is☺ Heerlijk een middag zitten kletsen over van alles met uitzicht over de zee.
Daarna zijn we blijven overnachten bij een camping bij het vliegveld omdat we de volgende dag afscheid moesten nemen van ons huisje (de camper) ☹
Op woensdag hebben we de camper spick en span gemaakt en hebben we afscheid van hem genomen. Daarna hebben we een taxi gepakt naar de hostel. Weer een dagje door Auckland gelopen en s’avonds hebben we de ferry naar Devonpoint genomen. Vanaf de ferry kon je Auckland goed zien. Heel erg mooi belicht s’avonds! Hier is het een stuk rustiger dan Auckland, dus als je genoeg hebt gehad van de drukte in de stad is het wel even fijn om naar Devonpoint te gaan. Hier hebben heerlijk gegeten met een glaasje wijn.
De volgende dag zijn we richting het vliegveld gereden want de dag erna moesten we om 5 uur op het vliegveld zijn. We hebben een hotel geboekt en heerlijk ontspannen. Wat een luxe, dit waren we echt niet meer gewend.
We hebben het niet te laat gemaakt, omdat we om 3 uur s’nachts wakker moesten worden. Nieuw-Zeeland is echt geweldig geweest en we zullen zeker nog een keer terug willen. We hebben gelukkig wel echt alles kunnen zien wat we wilden. Spannend wat ons allemaal te wachten staat in Australië.

Op naar Australië

Na een vlucht van ongeveer 7 uur, komen we om 11:30 in Cairns aan. De temperatuur is een stuk warmer dan in Nieuw Zeeland, ook is het erg tropisch. In Cairns hebben we overnacht in Jack backpackers hostel. Ernaast zat een grote voedsel markt die alleen in het weekend open was. Heel erg gezellig! Er waren grote tafels waar iedereen gezellig bij elkaar zat, verschillende kraampjes met eten en er was een bandje. Hier hebben we een heerlijke verse smoothie gehaald. Net als in Nieuw-Zeeland hebben ze in Australië verse, biologische en gezonde sappen. Heel erg puur en gezond! De rest van de dag hebben we Cairns verkent en s’avonds hebben we een paar drankjes gedronken in het cafeetje bij de hostel. Hier hadden ze in het weekend ook een band en goedkope drankjes halen.
Voor de rest hebben we in Cairns heel erg hard gezocht voor een baan. Het is toch iets moeilijker dan we hadden verwacht. We zijn nog 5 dagen in Cairns gebleven en hebben elke dag alleen maar gezocht naar werk. In de middag gingen we vaak zwemmen bij de lagoon(een openbaar zwembad met een strand). Dit hebben ze bijna in elke stad.
Op woensdag zijn we door Sten opgehaald met een camper, want we reden met hem verder naar Townsville. We hebben hier met Sanne en Jurgen afgesproken op een camping. Frans en Jurgen kennen elkaar al uit ouddorp, dus wij hebben met hun afgesproken. Sanne en Jurgen zijn al bijna 2 jaar aan het werken en reizen. Hier hebben we heel veel tips van gehad. Ook hebben we geleerd hoe we een tent op moesten zetten haha. We zijn erna met z’n vijven naar Magnetic Island gegaan met de ferry. Op Magnetic Island sliepen we met 7 personen in een dorm, wij met z’n vijven en twee Canadezen (Brett en Di). Dit is een kamer met stapelbedden en een gezamenlijke douche en toilet. Wat een geweldig mooi eiland, met zoveel natuur en dieren. Hier hebben we kennis gemaakt met de Possum, de koala en de Walibi. Ook zijn er veel verschillende vogels en insecten. We hadden een champagne breakfast geboekt, waar we tussen de slangen, baardagamen en Papagaaien zaten te eten. Wat een heerlijk ontbijt met champagne, French toast, pannenkoeken, eieren, spek, yoghurt en fruit. Ze hadden een vuurtje gemaakt, waar je toast op kan roosteren. Na het ontbijt kon je ook een koala beethouden, dit hebben wij uiteraard ook gedaan. Wat een geweldige ervaring! Ze zijn zo zacht en ze ruiken naar eucalyptus, omdat ze dat eten. De dag erna hebben we een hele mooie route gelopen en hier zagen we ook veel wilde koala’s. Heel erg mooi om te zien. Hierna zijn we naar een strand gelopen met heel veel rock walibi’s . We hadden een zakje eten meegenomen en de walibi’s gevoerd. We zijn echt verliefd geworden op de walibi. Wat een leuke beesten! Als je ze voert pakken ze je handen helemaal vast. We zijn 3 nachten op het eiland gebleven en hebben hier heerlijk kunnen ontspannen. Nu zijn we weer terug in Townsville en gaan we weer heel hard zoeken naar een baan. Daarna reizen we weer terug naar Cairns.

Tot nu toe is Australië echt geweldig en we genieten heel erg van alle dieren en alle mooie geluiden van de natuur. Het zou alleen heel erg fijn zijn als we een baan kunnen vinden, want daarna kunnen we weer verder reizen en nog veel meer van het mooie Australië zien.

Tot snel weer allemaal!!

• 10 Mei 2014 - 20:01

Krijn Jan En Ger Van De Velde:

Beste Bianca en Frans,
    al weer even geleden een berichtje van ons, maar we genieten van jullie reisverslagen. wat een geweldige ervaring en wat een prachtige gebieden bezoeken jullie en die uitzichten moeten wel fantastisch zijn als je dat zo leest. nog heel veel plezier en hopelijk vinden jullie snel werk, zodat de kas weer wat gespekt wordt.
    vriendelijke groeten
    Krijn Jan en Ger van de Velde