Koh Tao, Koh Phangan & FULLMOON PARTY!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu Koh Tao, Koh Phangan & FULLMOON PARTY!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Koh Phangan & FULLMOON PARTY!!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Frans

11 September 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na een vermoeiende reis met trein, bus en boot komen we op vrijdag morgen om 9 uur aan op het mooie eiland Koh Tao, het kleinste en minst toeristische eiland van de drie bekendste eilanden aan de zuid/oostkust van Thailand. De goedkoopste en meest comfortabele manier van reizen is toch wel de nacht trein. Het fijne is dat je heel de reis kan slapen in een bed. Het bed is prima en als je een paar Baht meer betaald heb je ook airco. De reis naar Koh Tao was erg vermoeiend, omdat we om half 5 uit de trein moesten en daarna met een bus verder reden naar de boot. Dit was een busrit van een uurtje en daarna hebben we nog 2 uur in de boot gezeten. Gelukkig viel de bootreis erg mee, aangezien we allebei snel zeeziek worden hebben we vooraf tabletjes geslikt, zodat we niet ziek zouden worden en we hebben heel de reis geslapen.

Als we in Koh toa aankomen is het vrij bewolkt. We waren allebei erg moe van de reis, dus we hebben een taxi gepakt naar het hotel genaamd ‘’Queen Resort’’. We merken al snel dat het hier iets duurder is dan in het binnenland. De taxi chauffeur vraagt hier 300 Baht per persoon voor een ritje van 5 minuten. Omdat we allebei erg moe waren zijn we eerst even een paar uurtjes gaan tukken en daarna zouden we even het eiland gaan verkennen. Als we allebei weer wakker worden van de harde regen, kijken we naar buiten. Het regent heel hard met wat onweer. Helaas wisten wij niet dat het regenseizoen net was begonnen en als het dan regent, regent het echt heel hard. Meestal duurt zo’n regenbui maar 1 of 2 uur, maar nu regende het bijna heel de dag. We hebben helaas niet veel van Koh Tao kunnen zien, omdat het twee dagen regende. We vonden het erg jammer, maar dat is de natuur.

Na twee dagen Koh Toa zijn we naar het eiland Koh Phangan gevaren en ooh wat waren wij toch bij dat we tabletjes hebben genomen tegen zeeziekte. Dit was wel echt een heftig ritje met veel golven. De meeste mensen liepen daarom ook groen, wit en geel naar buiten. Als we in Koh Phangan aankomen regent het ook weer. Met onze natte backpacks lopen we door de regen naar de guesthouse die we al geboekt hadden, 300 meter van de pier maar in de stromende regen geen pretje.. Gelukkig was het niet erg ver haha! De guesthouse is op zondag gesloten, maar tegenover de guesthouse zit een kledingwinkel waar Sophie werkt. Dit is de vrouw van de eigenaar. Een hele leuke en vooral behulpzame vrouw. Zij laat ons gelijk de kamer zien, waar we erg bij mee zijn. Eindelijk een lekker bed!!
Koh Phangan is het tweede grootste eiland van de 3 (Samui is de grootste) en is erg levendig, maar dat komt vooral omdat veel mensen het eiland bezoeken voor de beroemde fullmoon party. De fullmoon party is een wereldberoemd feest, die wordt gehouden als het volle maan is. Ook houden ze de halfmoon party als het halve maan is. Hier komen heel veel toeristen op af. Het begint in de vroege avond en gaat tot 7 uur s’morgens door.

De eerste dag heeft het weer heel de dag geregend, maar de dag erna was het gelukkig weer droog. We hebben een scooter gehuurd en hebben heel de dag heerlijk rondgereden en gekeken naar het prachtige eiland. Weer een eiland met witte stranden en een blauwe zee. Heel leuk om te rijden met een scooter. Sommige wegen zijn wel een beetje stijl, maar het is prima te doen met deze scooters. We zijn laat in de middag alvast een kijkje gaan nemen bij de fullmoon party. Er was nog niet veel van te zien. Wel heel indrukwekkend dat zo’n eiland heel erg draait om 1 zo’n feest. Overal kan je lichtgevende bloemen voor in je haar, lichtgevende armbandjes en shirts kopen voor de fullmoon party.

Als we s’avonds de deur uit stappen om naar de fullmoon party te gaan begint het keihard te regenen. Na heel lang twijfelen of dat we wel wilde gaan omdat het zo hard regende, zijn we toch de taxi in gestapt. We zijn hier niet elke dag en wilde dit zeker niet missen. Hier staan ze aan de kant van de weg heel de dag alleen maar taxi, taxi te roepen. Eén van de chauffeurs kan niet praten, wat hij heeft een probleem met zijn stembanden. Het enige wat hij kan zeggen is taxi☺. Dit is een taxi waar 8 mensen in passen, dus ze wachten net zo lang tot dat de taxi vol zit en dan rijden ze naar Haad Rin Beach, waar de fullmoon party plaatsvindt. Als we aankomen, zien we overal lichtgevende mensen en buckets met alcohol.
Wat een geweldig feest!! Zoveel verschillende mensen van verschillende leeftijden en uit andere landen. Op het strand hebben ze verschillende kraampjes met eten en drinken. Je ziet vooral veel kraampjes met buckets. Dit zijn emmers met verschillende flessen drank erin, die je kunt mixen. Je kan je laten schminken met lichtgevende verf. Veel mensen zijn ook geschminkt en lopen met lichtgevende shirts met fullmoon erop. Op het strand hebben ze overal verschillende soorten muziek, vuurdansers, springtouwen met vuur en een ring van vuur. Veel mensen zijn zo gek om er doorheen te springen of om te springtouwen, maar wij hebben alleen gekeken. Echt een geweldig feest!
Rond 4 uur zijn we weer met de taxi naar ons verblijf gebracht. Heel veel mensen gaan dronken terug op de scooter. Echt bizar! Vaak ook nog zonder helm. De wegen zijn al best heftig zonder alcohol.

Voor de rest zijn we heerlijk aan het ontspannen. We hebben nog een aantal dagen de scooter gehuurd en heerlijk aan het strand gelegen. Gelukkig regent het veel minder dan eerst. We merken wel dat het eten een stuk duurder is dan in het binnenland, dus we eten vooral bij de etensmarkten.

Morgen nog een dagje de scooter huren en naar het strand en dan gaan we zaterdag alweer richting Maleisië, waar we Wim en Annet weer zien!

• 11 September 2014 - 20:23

Jantine:

Ha feestbeesten,
    Dank je wel voor weer een fijne impressie van jullie belevenissen. Zo'n feest lijkt me ook een groot contrast met de puurheid van het binnenland. Veel plezier verder ennuh, pas goed op elkaar, sprak de oude tante....

• 12 September 2014 - 17:09

Judith Van Der Bok:

Wat leuk om te lezen zeg!
    Ik ga over 3 maanden 3,5 backpacken in thailand.
    Ik zal zeker naar de fullmoon party gaan!

Veel plezier met de rest van de reis!