Auto verkocht en tijd om verder te reizen!! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu Auto verkocht en tijd om verder te reizen!! - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu

Auto verkocht en tijd om verder te reizen!!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Frans

04 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Air

Auto verkocht en verder met onze reis.

Gelukkig hebben wij de auto net op tijd kunnen verkopen. Wij dachten er namelijk heel erg makkelijk over en dachten dat we hem al heel snel zouden verkopen. We kwamen er al snel achter dat dit niet het geval was. We hadden de auto op Gumtree (vergelijkbaar met marktplaats) geplaatst 2 weken, voordat we naar Sydney wilde vliegen. Pas in de laatste week reageerde een Frans stel op de auto, dus zijn we gelijk naar Brisbane gereden en hebben we de auto langs een garage gebracht. Dit moet je altijd doen, voordat je een auto verkoopt in Australië. Als de auto goed wordt gekeurd krijg je een safety certificate. Het is eigenlijk hetzelfde als de APK keuring in Nederland.
De garage waar wij hem naar toe hadden gebracht konden we niet echt serieus nemen. We hadden om 11 uur een afspraak en moesten nog tot 12 uur wachten. Ondertussen ging degene die onze auto moest keuren even rustig van zijn lunch genieten. Hij zei “a man has to eat or he will die” HAHA!! Dit is toch even anders dan in Nederland. Nou om 12 uur had hij gelukkig tijd om even naar de auto te kijken. Frans moest in de auto zitten en al zijn lichten aan doen, de rem indrukken en de toeter in drukken. Bijna alles deed het, behalve de toeter. Daarna heeft hij even snel onder en in de auto gekeken. Hij vertelde dat de auto wat olie lekte en dat we de dak bekleding moesten vervangen, omdat het een beetje los hing. Voor de rest snapte wij het niet echt, want hij zei dat we de auto moesten wassen en de kappen van de voorlichten moesten wassen met tandpasta. Dit hebben we allemaal netjes gedaan en we hebben de dak bekleding vervangen. De volgende dag moesten we even terug komen om onze safety certificate op te halen. Echt geweldig! Hij liep een rondje om de auto en zei ‘All good mate’ en overhandigde het papiertje. De toeter werkte nog steeds niet en naar de olie lek heeft hij niet eens gekeken. Gelukkig heeft het ons uiteindelijk maar 300 Dollar gekost.
Hierna zijn we gelijk naar het Franse stel gereden om de auto te laten zien. Wij zeiden tegen elkaar ‘ze kopen de auto sowieso’, maar dit was niet het geval. Ze waren nog redelijk jong en stelde de raarste vragen over de auto. Nadat ze een half uurtje hadden gekeken en een stukje hadden gereden, zeiden ze we moeten er nog even samen over praten. Wij hadden heel erg haast en moesten het o snel mogelijk weten, dus hebben we gevraagd of dat ze het over 2 dagen konden laten weten. Na twee dagen nog niks gehoord! We hebben ze zelf maar even opgebeld en ze wisten het nog steeds niet. Erg vervelend! Uiteindelijk stuurde ze een berichtje, dat zei er lang over na hebben gedacht en de auto niet gingen kopen ☹ Wij maakten ons heel erg zorgen en gingen er alles aan doen om de auto aan hun te verkopen. Er had namelijk voor de rest nog niemand gereageerd en wij waren echt bang dat we hem niet kwijt zouden raken. We hadden nog maar 5 dagen de tijd ! Dus Frans heeft ze opgebeld en heeft aan ze gevraagd of dat ze er alsjeblieft nog even over na wilde denken en dat we wat van de prijs af zouden halen. Gelukkig! Ze wilden er over na denken en zouden de volgende dag laten weten of dat ze de auto gingen kopen of niet. Ze stuurde ook dat ze 2000 Dollar wel een mooi prijsje vonden, maar dat vonden wij niet echt haha. Hij stond voor 2800 Dollar op Gumtree. We hebben toch besloten om de volgende dag naar het Franse stel te rijden en om samen tot een goede prijs te komen. Uiteindelijk wilde zei de auto kopen voor 2500 Dollar, maar toen we onderweg naar hun waren, belde nog een Franse stel. Die waren heel erg geïnteresseerd en wilde de auto graag zien. Dit was maar 5 minuten rijden. We hebben de auto laten zien en zei waren meteen tevreden en wilde de auto heel graag! We hebben hem uiteindelijk verkocht voor 2600 Dollar. We hebben echt geluk gehad, want dit is hetzelfde bedrag waar wij hem voor gekocht hebben. We waren helemaal gelukkig en moesten er natuurlijk een wijntje op drinken! Dezelfde avond hebben we een vlucht geboekt van Brisbane naar Sydney. Ook hebben we een hostel geboekt in Sydney en accommodatie voor Bali en Gili air.

Op maandag 28 Juli vlogen we naar Sydney. Op dezelfde dag heeft Frans mij afgezet bij het vliegveld. Hij heeft daarna de jongen opgehaald die de auto heeft gekocht en de auto op zijn naam gezet. Daarna werd hij door hem naar het vliegveld gebracht. Echt top! Dit scheelde ons weer taxi kosten ;)

Sydney is echt een geweldige stad. Wij hebben hier heerlijk rondgelopen en genoten van de mooie stad. De harbor en the Operahouse is echt geweldig. Wij zijn er helemaal om heen gelopen en hebben prachtige foto’s gemaakt. Echt zo gaaf om in het echt te zien. We zijn ook langs Restaurant Qauy (Het beste restaurant van Australië) gelopen. Heel mooi aan de buitenkant haha. We vonden het heel moeilijk, maar we hebben het volgehouden en zijn niet naar binnen gelopen. Voor ons was bij de chinees eten voor 2 euro een slimmere beslissing.
In 2 dagen hebben we de belangrijkste dingen van Sydney gezien. Langer hadden we niet. Eigenlijk is 3 maanden Australië , waarvan we er bijna twee hebben gewerkt veel te kort. Australië is zo ontzettend groot, je zou eerder 3 jaar moeten reizen om alles te zien. Wel weer een geweldig land, waar we ontzettend veel hebben meegemaakt, gezien en geleerd. Ik denk dat we terug moeten !

Op 30 Juli vlogen we van Sydney naar Bali.
Wat een verschil weer. Bij het vliegveld komen er allemaal mannen naar je toe rennen. ‘Taxi, Taxi, transport, transport, Cheap, Cheap. Als je dit niet gewend bent, is het erg ongemakkelijk, maar na een paar uur ben je er aardig aan gewend. Overal zie je offers en ruik je wierook. Het is tropisch warm. De mensen in Bali doen alles voor je als je ze betaald. Na twee uur rijden komen we bij ons huisje aan. Wat een luxe! Van een tent, naar een grote kamen met een heerlijk bed, airco en een eigen toilet en douche. Heerlijk! En dit voor dezelfde prijs als een plekje om je tent op te zetten in Australië. Alles is zoveel goedkoper en we kunnen nu makkelijk ergens een hapje eten.
De volgende dag mochten we ontbijt bestellen, dit komen ze bij je kamer brengen. Zo relaxed! We kregen gelijk allebei een vakantie gevoel. Dus we hebben eigenlijk heel de dag heerlijk aan het strand gelegen, gezwommen, biertjes gedronken en genoten. De volgende dag zijn we met de boot vertrokken naar Gili Air. Dit was best prijzig, omdat het hoogseizoen is. Ook is het hierdoor erg druk, ook op de eilanden. Gili Trawangan is het drukst en het meest toeristisch, daarom hebben wij gekozen om naar Gili Air te gaan.
Het is heerlijk hier. Echt een paradijs. Je hebt hier geen verkeer, alleen paard en wagen. Weer hebben we een leuk huisje met airco. We genieten heel erg van het weer, het eten, het snorkelen, het zwemmen en de zon. Echt vakantie dus!

Nog 3 Dagen op Gili air en daarna zien we Bart-Jan en Anne op Bali!!

Tot snel weer!