Nieuw-Zeeland 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland 1

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Frans

24 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw-Zeeland

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties op onze vorige berichten! Echt super! We proberen foto’s te uploaden maar dit duurt eeuwig met de trage WIFI verbindingen die ze hier hebben. Voor de liefhebbers om foto’s te kijken verwijzen we jullie graag door naar de Facebook pagina van Frans. Hij gaat proberen daar wat op te zetten.

Op 16 maart na een korte vlucht van vier uur, landen we om 13:00 in Christchurch. Als we onze backpacks gepakt hebben, lopen we naar de bus toe. De bus is best makkelijk te vinden en hij stopt precies voor de hostel, dus dat is wel heel erg fijn. Het is bewolkt, fris en het regent(dat is even wat anders dan in Fiji!). Even opgefrist in de hostel en vervolgens wat informatie opgevraagd bij de receptie, want we moesten met Frans naar een dokter voor z’n stuitje. Zijn stuitje doet helaas nog veel pijn en er zit nog een flinke ontsteking. De dame achter de receptie zegt dat we het beste even naar het ziekenhuis kunnen lopen en dat het ongeveer 10 minuten lopen is. Dus dit hebben we gedaan. Het regende nog flink, dit komt omdat er een cycloon is geweest. We hebben minimaal een uur gelopen naar het ziekenhuis, maar we hebben zo wel kennis kunnen maken met Christchurch. De stad is aardig verwoest door de aardbeving in 2010 en dit is nog goed te zien. Ze zijn alles aan het renoveren en er zijn overal flinke gaten in de weg te zien. In het ziekenhuis worden we al vrij snel geholpen, het personeel is erg vriendelijk. Ze adviseren ons om toch naar de huisartsenpost te gaan, omdat dit 200 dollar scheelt. Wel een beetje jammer, want de huisartsenpost zit gelijk naast onze hostel en we hadden echt geen zin om weer een uur door de regen te lopen. Dus hebben we maar een taxi gebeld. We stonden nog geen 5 minuten buiten op de taxi te wachten en er loopt een vrouw naar ons toe en ze vraagt of dat wij een lift nodig hebben naar de dokter. Dit hebben wij ook gedaan. De mensen in Nieuw-Zeeland zijn zo vriendelijk en ze vertellen allemaal vol trots over hun land. We hebben gezellig gepraat over van alles en nog wat en vooral over Nieuw-Zeeland. Ook hebben ze ons veel tips gegeven. Op de huisartsen post zijn we ook super goed geholpen. Frans heeft weer een antibioticakuur gekregen, laten we hopen dat het dit keer helpt!
S’avonds hebben we heerlijk gegeten bij een Thais restaurant met een glaasje shiraz. Hier raakte we weer snel in gesprek met de eigenaar van het restaurant. We hebben nog even de kaart van het zuider eiland erbij gepakt en hij heeft ons ook weer wat tips gegeven.

Op maandag ochtend kunnen we hem eindelijk halen! Onze auto en huis voor de volgende 5 weken, de camper. Eerst hebben we ontbeten bij Vic’s café. Heel gezellig, druk en vooral gezellig om te ontbijten. Hierna hebben we de camper opgehaald. We zijn gelijk naar de supermarkt gereden om wat inkopen te doen, hier hebben we 2 uur over gedaan! Hierna even snel de camper ingeladen en hebben we gelijk een stuk gereden naar Akaroa (vulkanisch schiereiland met veel Franse invloeden). Onderweg maken we al heel snel kennis met de mooie landschappen van Nieuw-Zeeland. Het is echt waanzinnig mooi en overal waar je kijkt is er iets te zien. Het is eigenlijk mooier dan wat je op plaatjes ziet. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt en hebben we ons ogen uit staan kijken (wauw!). Nog even wat rondgereden in Akaroa en daarna een camping opgezocht. Wel even wennen in een camper!

Op dinsdag hebben wij nog wat rond gereden in Akaroa en hebben wij een boot tour geboekt. S’middags hebben we rondgevaren op een klein bootje, met een klein groepje mensen. We hebben baby dolfijnen, zeehonden en pinguïns gezien. De kapitein was heel erg gezellig en vertelde overal een verhaal over. Er zaten twee mensen op het boot, die op het noorden eiland woonde. Ze hebben veel tips gegeven over het noorden eiland, ook weer heel vriendelijk en trots. Na de boot tour, zijn wij doorgereden naar Ashburton. Wij zijn in Ashburton bij een camping gestopt en ik heb een keer gekookt voor Frans. Hij vond het heerlijk☺☺ Gelukkig!

Woensdag: Vandaag hebben we gereden van Ashburton naar Oamaro. Je rijdt tussen de bergen, het is overal zo groen en er zijn zoveel schapen en koeien. Overdag is het warm en zonnig, maar s ‘avonds koelt het flink af. We zijn in Waimate gestopt bij een prachtig natuur rivier, hier hebben we gelunched in de camper. We zijn ontzettend blij met de camper! Wij kunnen overal naar toe rijden wanneer we maar willen en we kunnen stoppen als we iets moois zien. Echt geweldig! Na de lunch hebben we in het gezellige dorpje van Omaro rondgelopen. Omaro is een klein dorpje met veel karakter en gezellige straatjes. We hebben overnacht bij een DOC(department of conservation) camping. Deze campings zijn of gratis of je betaald 6 dollar per persoon. Je hebt hier alleen vaak geen douche en de toiletten zijn niet altijd heel fris, maar het is erg voordelig.

Op donderdag hebben wij van Otago naar Dunedin gereden. In Dunedin zijn wij naar een informatie centrum geweest. Het is zo makkelijk, als je iets niet weet stap je gewoon een informatie centrum binnen en zei vertellen je alles. Ze hebben veel kaarten en als je niet weet waar je zit laten ze dit ook zien. Je kan hier bijna niet verdwalen en alles wijst vanzelf. De mevrouw in de informatie centrum raadt ons aan om de route van Otago penisula te rijden. Dit hebben wij ook gedaan! Weer prachtig, je rijdt tussen de bergen en langs de kust. Overal zijn er uitkijkpunten waar je mag stoppen. Wij zijn naar het bovenste puntje gereden, hier zit de royal Albatroscentrum. Hier vind je informatie over de albatros (een grote vogel die bijna uit is gestorven). Hierna zijn we ook opzoek gegaan naar de albatros, maar hebben hem helaas niet gevonden. Onderweg zijn we gestopt bij Larnach castle. Dit was een beetje een teleurstelling, vergeleken met een Franse kasteel stelde het echt niks voor. Na een mooie rit hebben we overnacht bij kiwi basecamp, weer een hete douche en schone toiletten☺

Op vrijdag zijn wij begonnen met de southern scenic route.van Balclutha naar Queenstown. Wij hebben deze route ook op zaterdag gereden. Het is een prachtige route met veel wandelroutes, uitkijkpunten, watervallen, stranden, grotten en natuur. Wij hebben heel veel gezien en zijn onderweg bij alles gestopt. Helaas hebben we onderweg geen pinguïns of albatros gezien. Wel een dode blauwe pinguïn op het strand en veel zeehonden. Op zaterdag hebben wij in Te Anau overnacht, zodat we de volgende dag richting Milford Sound konden rijden.

Dan denk je dat je al zoveel gezien hebt en dat het niet veel mooier kan worden, maar dat kan dus wel. Milford Sound overtreft het. Wat een plaatje, overal hoge bergen met sneeuw op de toppen, watervallen en weer zoveel natuur. Echt geweldig. Wij hebben een boot tour geboekt en zijn met een boot door de bergen gevaren. Dit was echt geweldig om te doen, de boot ging zelfs onder de watervallen! Het is moeilijk om uit te leggen hoe mooi alles is, maar kijk allemaal maar naar de foto’s. De foto’s zijn al heel mooi, maar in het echt is het allemaal nog veel mooier.

Inmiddels gaat het met Frans zijn ontsteking goed. De antibiotica slaat goed aan en de plek is heel erg gekrompen. Hopelijk blijft het zo en komt het niet meer terug!!

Frans en ik durven allebei te zeggen dat Nieuw-Zeeland tot nu toe toch het mooiste land is dat wij ooit hebben bezocht.

Tot snel weer!!

• 24 Maart 2014 - 19:39

Annet (moeder Van Frans):

Wauw lieve kinders wat een prachtig verhaal. Ik waan me helemaal in dat land omdat het zo mooi beschreven is door Bianca! Heel fijn dat jullie ons allemaal zo super op de hoogte houden, dan genieten we keihard met jullie mee! lieve groetjes uit Ouddorp. XX

• 25 Maart 2014 - 17:27

Jantine:

Jullie verslag doet al watertanden, en dan ook nog die foto's! Ik vermoed dat jullie NZ-reis besmettelijk zal kunnen zijn... Groeten van Fred en Jantine

• 26 Maart 2014 - 17:37

Opa En Oma Scheijgrond:

Bianca wij proberen de eerste te zijn om je te feliciteren met je 24 ste verjaardag.
    Het verj.dag cadeautje hebben we overgemaakt op jullie gezamenlijke rekening. Ga er maar lekker van uiteten.
    Fijn te horen dat het goed gaat met de stuit van Frans en ook dat jullie zo genieten van het mooie N.Z.
    Groeten van oma en opa

• 26 Maart 2014 - 22:33

Wim En Elly:

Beste Frans en Bianca,

Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen. Wij vonden het Zuider Eiland nog mooier dan het Noorder eiland.
    Jullie vinden Nieuw Zeeland het mooist van wat jullie ooit hebben gezien.
    Maar jullie gaan nog vele, mooie landen bezoeken wat ook echt heel de moeite waard is.
    Azië kent ook veel mooie stranden en bergen.
    En dat in een heel andere cultuur.
    Lekker genieten van dit relaxte land!
    Groetjes en tot jullie volgend verhaal.

Wim en Elly