Hongkong Island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu Hongkong Island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Bianca & Frans - WaarBenJij.nu

Hongkong Island

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Frans

05 Maart 2014 | Hong Kong, Hongkong

Zondag 2 Maart: De dag is eindelijk aangekomen waar we allebei zo naar uit hebben gekeken. Ontzettend spannend om alles en iedereen achter je te laten en om samen acht maanden te reizen. Om 10 uur staan we op Schiphol met onze backpack, waar we het de komende acht maanden mee moeten doen. Nog even gezellig een kopje koffie gedronken met onze ouders, zusjes, Tim en Bart-Jan en nu is het echt zo ver. Iedereen een dikke knuffel, kus gegeven en een paar traantjes laten vallen uiteraard. Voordat we het weten, zitten we in het vliegtuig en om 12.25 vertrekken we naar Hongkong. Na een vlucht van 11 uur komen we op 03 Maart om 7.00 (00:00 uur in Nederland) in Hongkong aan.

Maandag 3 Maart: Met de bus naar de hostel gereden. De backpacks zijn best zwaar en het is toch nog even wennen lol. We konden niet even opfrissen in de hostel, maar we konden gelukkig wel de backpacks achter laten. Wat een opluchting! We zijn wat rond gaan lopen en hebben kennis gemaakt met de stad. Hongkong is bizar groot en de gebouwen zijn ontzettend groot. Het is overal druk, heel de dag en nacht door, heel levendig!. We hebben de star ferry gepakt naar Kowloon. Bizar! Je kan voor 1 Dollar heen en weer met de Ferry. Om 14:00 mochten we inchecken bij de hostel, dus dit hebben we gedaan. Even een uurtje geslapen, omdat we toch allebei last van jetlag hadden. Lekker opgefrist daarna, helaas hadden we wel koud water. Later kwamen we erachter dat je een knopje in kon drukken om heet water te krijgen. Het is wel een beetje wennen allemaal! Een kleine kamer, uit een backpack leven en weinig geld uitgeven. S ‘avonds hebben we een taxi gepakt naar Soho district. Een gezellige uitgaansgebied, waar je zoveel leuke restaurantjes, winebars en cafés hebt. Hier hebben we een glaasje wijn gedronken bij Posto publico. Toevallig was het happy hour tussen 17.00 en 19.00, dus we kregen het tweede drankje gratis. Hierna zijn we bij de chinees gaan eten. Noodles, gebakken inktvis en thee. Heerlijk! In Hongkong krijg je overal een pot thee bij je eten. Weer is iets anders dan wijn en water;) Na al dat thee, toch nog maar een gin tonic, en biertje. Wel gek gin tonic is hier goedkoper dan wijn. Na een leuke, maar vermoeiende dag terug naar de hostel.

Dinsdag 4 Maart: Met de taxi reizen is niet duur, maar aangezien wij op onze budget moeten letten hebben we toch maar kennis gemaakt met de metro. De kost namelijk geen drol en is super snel. We zijn vandaag naar de peak tram geweest. Helaas hebben we niet veel kunnen zien, omdat het potdicht zat. Heerlijke dimsums gegeten bij Sweet Dynasty. Super lekker en niet duur! Na de lunch weer terug naar beneden gereden met de Peak tram en naar een dierentuin en naar botanische tuinen geweest. Wel echt super leuk, het was gratis☺. Hierna zijn we weer terug gelopen naar de metro. Als je naar de metro loopt, moet je eerst door pacific place, dit is een gigantisch, luxe winkelcentrum. Helaas komen wij niet om te winkelen en moesten we ons inhouden. Weer terug met de metro naar Soho. Het was maandag zo gezellig dat we toch maar weer naar posto publico geweest. Heerlijk gin tonic! En toen maar weer een keer chinees gegeten en thee gedronken. De meeste Chinese restaurants zien er niet uit, maar je kan er wel supergoed eten en het hoeft ook niet veel te kosten. Vroeg terug naar de hostel, want Frans had heel erg pijn aan zijn stuitje.

woensdag 5 maart 2014: Frans heeft heel de avond wakker gelegen van de pijn aan zijn stuitje, dus toch maar even langs een dokter geweest. Hij heeft een antibiotica kuur gekregen en gelukkig ook wat pijnstillers, hij heeft namelijk een ontsteking aan zijn stuitje. Hopelijk werkt het snel! Na de dokter zijn we met de metro naar de kabelbaan gereisd. We zijn met de kabelbaan naar het grote Buddha beeld en een chinees dorpje geweest. Echt een aanrader! Je bent ongeveer 30 minuten onderweg met de kabelbaan en het is bizar hoog. Je kan er ook voor kiezen om de Boeddha te beklimmen, maar dit hebben we niet gedaan. Het was weer best mistig maar ontzettend mooi om te zien. In het chinees dorpje hebben we Chinese milktea gedronken. Beetje vreemd, maar wel lekker, heel romig en een beetje bitter. Hierna zijn we weer terug gegaan met de metro en hebben heerlijk peking eend met pannenkoekjes gegeten. Vroeg naar huis en weer inpakken want morgen vertrekken we naar Fiji!

Hopelijk gaat het morgen beter met Frans;) Al met al is Hongkong echt een aparte stad, maar zeker de moeite waard om te bezoeken. 3 dagen is wel lang genoeg om een indruk te krijgen van Hongkong. Het is een stad waar het altijd leeft. Er zijn zoveel winkels, restaurants, cafe’s, hoge gebouwen, trams, taxi’s, bussen, roltrappen, trappen, metro’s, chinezen en markten. Het is altijd en overal druk en we hebben heel weinig toeristen gezien.
En nu, op naar FIJI!!

• 05 Maart 2014 - 20:12

Roel De Vlugt:

Hoi Bianca en Frans, goed verslag en erg leuk om te lezen, veel plezier verder en geniet, geniet en geniet daar bovenop nog een keer, dit doe je maar 1 keer in je leven. Goeie reis naar Fiji. Motto van de dag: geniet van elk uitje maar pas op voor je stuitje ;) groetjes, Roel

• 06 Maart 2014 - 08:50

Sharon:

Sounds very exciting and the trip has just begun . Keep us informed very interesting to follow. Feel better Frans.

• 06 Maart 2014 - 17:11

Sven Van Leeuwen:

Hoi globetrotters,

Leuk dat jullie zo'n uitgebreid reisverslag doen. Hoop dat jullie dat ook volhouden. Ben benieuwd naar Fiji!! Veel plezier en beterschap voor Fransje. Xxx

• 06 Maart 2014 - 21:10

Jantine:

Ha gintonicers en theeleuten, wat zal het nationale drankje van Fiji zijn?! Hoop dat je stuitje nu weer uitgestuiterd is, Frans?! Leuk jullie verslag te lezen met de foto's erbij. We blijven jullie volgen...

• 15 Maart 2014 - 08:36

Elly En Wim, Kennissen Van Ouders Frans:

Hoi Bianca en Frans,

Ik ben van plan jullie te volgen.
    De plaatsen waar jullie net geweest zijn hebben wij ook bezocht.
    We zijn ook in Australië en Nieuw Zeeland geweest. Mochten jullie nog vragen of tips willen dan geneer je niet om te mailen.

Heel, veel plezier en een goede vlucht.
    Groetjes,
    Wim en Elly